eu-flague

  • English
  • Polski

Kompensatory STENFLEX® dla przemysłu morskiego i stoczniowego

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Firma STENFLEX®, której jesteśmy przedstawicielem w Polsce, od ponad 50 lat zajmuje się produkcją kompensatorów i elastycznych złączy rurowych.   Wiąże się to z wieloletnim doświadczeniem, a co za tym idzie z wieloletnią wiedzą i dopracowanymi rozwiązaniami, które cały czas są rozwijane. 

STENFLEX® jest dobrze znaną firmą w przemyśle morskim i stoczniowym, gdzie od lat dostarcza swoje rozwiązania. Produkty dedykowane dla stoczni muszą spełnić najwyższe wymogi bezpieczeństwa. Oprócz wykonania zgodnego z Dyrektywą Ciśnieniową PED 2014/68/EU, kompensatory instalowane na statkach muszą spełnić dodatkowe wymogi i zostać uznane przez Towarzystwa Klasyfikacyjne. 

STENFLEX® posiada uznania następujących Towarzystw Klasyfikacyjnych: 

  • American Bureau of Shipping (ABS)
  • Bureau Veritas (BV)
  • China Classification Society (CCS)
  • Det Norske Veritas / Germanischer Lloyd (DNV/GL)
  • Lloyds Register (LR)
  • RINA
  • Russian Maritime Register of Shipping (RMRS)
  • Nippon Kaiji Kyōkai
  • Korean Register of Shipping
  • Kompensatory typu AS i RS, dedykowane między innymi dla przemysłu morskiego i stoczniowego, są wykonane zgodnie z Dyrektywą 2014/90/EU dotyczącą wyposażenia morskiego. Oznacza to spełnienie wymagań międzynarodowej konwencji o bezpieczeństwie życia na morzu SOLAS i skutkuje zezwoleniem na używanie oznaczenia MED (Marine Equipment Directive), czyli oznaczenia „koła sterowego”.

   

 

Przepisy klasyfikacyjne oraz odnoszące się do budowania statków stawiają bardzo wysokie wymagania dla dostawców wykorzystywanych na nich materiałów i komponentów, w tym dla kompensatorów. Szczególnie zwraca się uwagę na części pracujące w maszynowniach. Dlatego kompensatory gumowe typu AS i RS zostały przetestowane na ognioodporność zgodnie z normą ISO 15540 i 15541, co skutkuje zgodnością z przepisami Międzynarodowego Stowarzyszenia Towarzystw Klasyfikacyjnych IACS. 
Badanie ognioodporności kompensatorów polega na umieszczeniu ich w otwartym płomieniu o temperaturze około 850 °C, przy ciśnieniu wynoszącym 10 bar. W takich warunkach kompensator musi utrzymać pełną szczelność przez 30 minut. Następnie dokonuje się próby rozerwania kompensatora. Próba ognioodporności  zostaje zaliczona, jeżeli ciśnienie rozerwania kompensatora było większe, niż 15 bar.

 

   

 

Firma STENFLEX® jest dostawcą części OEM (Original Equipment Manufacturer) dla następujących producentów silników okrętowych:

  • Wärtsilä,
  • MAN,
  • MTU / Rolls Royce.

Współpracuje również z liniami rejsowymi, takimi jak: Carnival Crusie Lines i Norwgian Crusie Lines. 
Wysoka jakość wykonania oraz spełnienie stawianych restrykcyjnych wymogów niezawodności zapewnia kompensatorom STENFLEX® możliwość długiej, bezobsługowej i bezawaryjnej pracy na morzu oraz poza nim.
 

 

Masz pytania? Zadzwoń lub napisz:

 PIOTR NAKRASZEWICZ
 Młodszy Specjalista ds. Technicznych w SPETECH®
+48 501 697 946
pnakraszewicz@spetech.com.pl

 

Spodobał Ci się artykuł?

Zapisz się na nasz newsletter, aby nie przegapić kolejnego!